Mentes és Társai Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Új kezelőszervek a Škoda autókhoz: egyetlen rendszer, de testreszabható
2024.03.17.
Újdonság a Škodától

Új kezelőszervek a Škoda autókhoz: egyetlen rendszer, de testreszabható

A Škoda fokozatosan új felhasználói felületet vezet be autói fedélzeti rendszereihez. Ez nem csak könnyebben használható, hanem sokkal több személyre szabási lehetőséget is kínál.

ŠKODA  kezelőszervek

Az autó fedélzeti rendszerének, azaz az érintőképernyős infotainment rendszer és a virtuális pilótafülke funkcióinak vezérlésére szolgáló új dizájn a különböző kategóriájú és platformú Škoda autókhoz készült . A Flow HMI névre keresztelt környezet egységes lesz, bár funkciói és néhány részlete, beleértve a vezérlőket is, modellenként változhat.

„Megpróbáltuk optimálisan kihasználni a digitális technológiát és a fizikai vezérlést” – magyarázza Daniel Hájek tervező, aki a felhasználói felület felújításáért volt felelős. „Ezért tartalmazza például az új Superb és Kodiaq modellekben bemutatott Smart Dials forgóvezérlőket . Ezek az autók a 2024-es Enyaq mellett az új HMI úttörői. Az új fedélzeti rendszert fokozatosan vezetik be más Škoda autókban, így az elektromos járművekben is.

Image

„A rendszer hozzáigazítása a különböző típusú autókhoz és azok speciális felszereltségéhez volt az egyik fő szempontunk a tervezési folyamat során” – mondja Pavel Tůma, a fejlesztés műszaki oldalának vezetője. De a legfontosabb szempont annak biztosítása, hogy a felhasználók megértsék. „Ez az egyik első olyan projekt, amely UX-tervezők munkáján és felhasználói kutatásokon alapul. A felhasználói tesztelés olyan dolog volt, amelyre sok időt és figyelmet fordítottak” – erősíti meg Tůma.

Image

Minden könnyen elérhető

A felhasználói tesztelés számos fontos következtetést vont le: az egyik az volt, hogy a járművezetők bizonyos fontos funkciókat szeretnének könnyen elérhetővé tenni . Ezt nem csak a gombok és egyéb fizikai kezelőszervek, hanem az érintőképernyő új elrendezése is biztosítja. Az érintőképernyőn most egy mindig rendelkezésre álló alsó sáv található a leghasznosabb parancsikonokkal, valamint egy felső sáv, amely az autó funkcióit csoportosítja.

Image

A második kulcsfontosságú megállapítás az volt, hogy minden felhasználónak kissé eltérő elképzelése van a legfontosabb funkciókról. A Škoda ezért teszi lehetővé az egyenruha egyes elemeinek testreszabását. „A felhasználó könnyen meghatározhatja az elemeket az alsó sávban és a felső sáv bal oldalán” – mondja Tůma. Az alsó sáv a funkciók szokásos kategóriáihoz, mint például a média, a navigáció, a telefonvezérlés vagy a klímavezérlés, a felső sávon pedig az aktuális eseményekhez és néhány konkrét részlethez (például a segédrendszerek vezérléséhez ) férhet hozzá. „Az ügyfelek számára legfontosabb funkciókat helyeztük előtérbe, miközben lehetőséget adtunk a beállítások megváltoztatására is.”


Tekintse meg a Škoda új, intelligens tárcsázós HMI-jének animációját:

https://www.skoda-storyboard.com/en/digital_dials_press_with_sign-1_3f74c023/


Mindenki a magáénak

„Sokat fektettünk a rendszer grafikai koncepciójába is. Ennek eredményeként a felhasználó könnyedén beállíthatja a fő kijelző megjelenését, módosíthatja a hátteret és a színeket, és kiválaszthatja, hogy a műszerfal grafikája tiszteletben tartja-e ezeket a lehetőségeket, vagy független marad, és megtartja az alapértelmezett sötét árnyalatokat” – mondja Daniel Hájek. Egy másik fontos részlet, hogy a felhasználók ismerik a színeket, ikonokat és a környezet grafikai koncepciójának egyéb alapjait – például a MyŠkoda mobilalkalmazásból és a Škoda weboldaláról ismerik ezeket. Ez az oka annak, hogy a cseh autógyár néhány éve bevezette a Škoda Flow egységes formatervezési rendszerét, hogy a felhasználók mindig tudják, hol vannak. Összességében a tervezők laposabb 2D grafikát használtak új üdvözlő animációkkal, Laura asszisztens animált megjelenítésével és új térképkinézettel – mindezt a márka új arculatának szellemében .


Az új Škoda HMI: a kijelző háttere alkalmazkodik a környezeti megvilágítás színéhez

https://www.skoda-storyboard.com/en/kodiaq_press3__with_sign_882b2860/


A kormány mögötti, süllyesztett műszerfal környezetében is jelentős változás történt. A virtuális pilótafülke ma már általános a Škoda autókban, és az egész koncepciót ennek megfelelően alakították át. Nemcsak a központi érintőképernyő grafikai dizájnját tükrözi, hanem a testreszabást is lehetővé teszi, a vezérlőrendszerét némileg átdolgozták. Míg korábban a felhasználó megváltoztatta az előre meghatározott nézeteket a kormánykerék két oldalán lévő nyilakkal, most az egyik nyíl a tartalmat, a másik pedig a megjelenítés módját változtatja meg. A felhasználóknak így még több választási lehetőségük van abban, hogyan kívánják megtekinteni az információkat.

A csapat, aki a Škoda autók új kezelőszervein dolgozott, balról jobbra:

Ján Rehák, Pavel Tůma, Aneta Kalousová, Matej Dubiš, Daniel Hájek, Ota Pačes

Image

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.